Uwaga na fałszywe faktury!

Docierają do nas sygnały od Klientów, że otrzymują oni fałszywe wiadomości, przesyłane przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna podszywającą się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna, wzywające do uregulowania zaległych należności. 
Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
 

W kategorii event społeczny zgłoszonych zostało łącznie 12 projektów. Tylko trzy z nich zakwalifikowały się do II etapu i wyróżnione zostały statuetką Brązowego Spinacza.

 

Daj się oświecić – uważnie czytaj umowy

 

Celem projektu było uświadomienie klientom technik jakimi posługują się nieuczciwi sprzedawcy energii elektrycznej oraz uczulenie, by czytali umowy, które zamierzają podpisać. Celem akcji było także przekazanie informacji o możliwości odstąpienia od umowy zawartej poza siedzibą firmy w ciągu 14 dni.

 

Działania miały formę konkursu przeprowadzanego przez animatorów. Konkurs sprawdzał czujność biorących w nich udział osób i prezentował „triki”, którymi posługują się oszuści. Aby wziąć udział w konkursie, każdy chętny musiał podpisać regulamin, w którym kryły się niekorzystne zapisy. Osoby, które bez czytania podpisały dokument, otrzymały informację, że aby otrzymać nagrodę muszą wypełnić jeden z warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę, np.: wykonać 10 przysiadów, zaśpiewać piosenkę, zatańczyć walca, wyrecytować kilka wersów „Pana Tadeusza”. W taki sposób uświadamiano klientom jak ważne jest czytanie regulaminów przed ich podpisaniem. Uczestnicy, którzy nie podpisali regulaminu, okazywali się zwycięzcami i otrzymali w nagrodę gadżety. Ci, którzy dali się nabrać, dostali kreatywne ulotki edukacyjne z rozkładaną żarówką i hasłem akcji „Daj się oświecić!”.

 

Dopełnieniem akcji była korespondencja kreatywna. Klienci w swoich skrzynkach pocztowych mogli znaleźć gadżety i materiały edukacyjne.  

 

W akcji wzięło udział 7815 osób, z czego aż 3294 podpisało dokumenty bez ich wcześniejszego przeczytania, zgadzając się tym samym na warunki zawarte w regulaminie. Wyniki wskazują, że aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, jeśli zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy.

 

Relacja z akcji „Daj się oświecić” : https://www.youtube.com/watch?v=doQP4fCsS3M

 

Złote Spinacze

 

Złote Spinacze to konkurs, którego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat usług public relations oraz promowanie zawodowego kunsztu i najwyższych standardów w tworzeniu szeroko pojętych kampanii informacyjnych. Tegoroczna gala, podczas której wręczono statuetki, odbyła się 2 grudnia, w hotelu Westin w Warszawie. Jury konkursowe „Złotych Spinaczy” wybrało zwycięzców w 27 kategoriach.

pgeobrot_site