Spośród zgłoszonych firm wybrano te, które wyróżniają się pozytywną aktywnością na gospodarczej mapie Podkarpacia oraz wnoszą największy wkład w rozwój województwa. W skład kapituły konkursowej weszli dziennikarze oraz eksperci z obszaru ekonomii i biznesu. Uroczysta Gala piątej edycji rankingu odbyła się 3 marca, w LUKR CLUB w Rzeszowie.

W kategorii „energetyka” niekwestionowanym zwycięzcą została PGE Obrót, która swoimi działaniami umacnia pozycję lidera na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Analizując wnikliwie rynek oraz najnowsze trendy spółka opracowuje propozycje ofertowe, które odpowiadają na potrzeby klientów. Efektem tych działań są produkty pakietowe szybko zdobywające uznanie klientów oraz sprawdzone oferty PGE, takie jak „Prąd jak prąd”.

Nagroda Lidera Regionu to dla nas szczególne wyróżnienie. Dziękujemy przede wszytkim naszym klientom, ponieważ to dzięki ich zaufaniu jesteśmy największym sprzedawcą energii w kraju. Jako firma mająca siedzibę na Podkarpaciu, zdajemy sobie sprawę jak ważne jest uczestnictwo w lokalnych wydarzeniach, dlatego od lat angażujemy się w projekty edukacyjne, sportowe, kulturalne oraz działalność charytatywną mówi Agnieszka Szczekala, rzecznik prasowy PGE Obrót.

Nowe trendy w sprzedaży energii

Z analiz przeprowadzonych przez Spółkę wynika, że jednym z najbardziej pożądanych elementów atrakcyjnej oferty jest gwarancja stałej ceny energii elektrycznej. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom PGE rozwija ofertę „Prąd jak prąd”, obecnie proponując jej kolejną odsłonę. Klient ma do wyboru dwa warianty różniące się okresem gwarancji ceny: do końca marca 2018 roku i do końca marca 2019 roku. Z oferty można skorzystać jeszcze do końca marca 2016 r.

Trendem coraz wyraźniej obserwowanym na rynku energii jest także łączenie potencjału marketingowego i sprzedażowego różnych branż, którego efektem są oferty pakietowe. Potwierdzają to dane liczbowe – tylko w 2015 roku PGE sprzedała kilkadziesiąt tysięcy ofert łączonych przygotowanych wspólnie z partnerami z sektora bankowego, ubezpieczeniowego i urządzeń oświetleniowych.

Specjalna oferta dla prosumentów

Warta podkreślenia jest propozycja przygotowana wspólnie z Bankiem Ochrony Środowiska, polegająca na montażu paneli fotowoltaicznych na korzystnych warunkach finansowych. W ramach oferty klienci indywidualni, którzy chcą wytwarzać energię elektryczną na własne potrzeby, mogą na bardzo korzystnych warunkach finansowych zainstalować panele fotowoltaiczne, czyli urządzenia, które pozwalają na produkowanie energii elektrycznej z promieni słonecznych. Klient może liczyć nie tylko na wsparcie specjalistów podczas całego procesu, ale również wykonanie projektu technicznego, dostawę oraz montaż systemu fotowoltaicznego. Oferta zawiera również usługę poserwisową. Wszystko to wpływa na gwarancję bezpieczeństwa i wysokiej wydajności systemu. PGE gwarantuje ponadto dostawy energii z sieci w porach dniach, w których panele fotowoltaiczne nie są w stanie jej wytworzyć. W takim przypadku jej zużycie rozliczane jest zgodne ze stawką taryfy G (gospodarstwo domowe). Oferta ma charakter limitowany, obowiązuje do końca czerwca 2016 r. i jest dostępna dla klientów z obszaru objętego siecią dystrybucyjną PGE.

Optymalizacja kosztów w biznesie

PGE posiada bogaty portfel produktów dla przedsiębiorstw. Obok rozwiązań w zakresie sprzedaży energii elektrycznej oraz gazu, PGE oferuje również produkty techniczne zapewniające kompensacje mocy biernej oraz audyt energetyczny. Optymalizacja kosztów zużycia energii przynosi efekty nie tylko w przypadku dużych firm. PGE proponuje narzędzia dostosowane także do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. Jednym z rozwiązań proponowanych przez PGE jest usługa Meteus, czyli inteligentny system pomiaru energii dla firm. System składa się z precyzyjnych liczników i czujników, które regularnie pozyskują szczegółowe dane pomiarowe. Zebrane informacje przekazywane są w czasie rzeczywistym do centralnej bazy danych, a specjalna aplikacja zarządzająca analizuje pozyskane parametry i generuje szczegółowe raporty pozwalające na optymalizację zużycia energii.

PGE zapewnia energię

PGE rozwija także nowoczesne kanały kontaktu ze swoimi klientami – telefoniczne PGE Contact Center (422 222 222) oraz elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (PGE eBOK www.ebok.gkpge.pl), które pozwala na samodzielne zarządzanie swoim kontem i należnościami, a także bieżące monitorowanie poziomu zużycia energii elektrycznej. Konto na PGE eBOK powiązać można również z profilem w mediach społecznościowych, co czyni serwis jeszcze bardziej przyjaznym klientom. Dostępna jest również mobilna aplikacja PGE mBOK na telefony z oprogramowaniem typu Android oraz iOS.