Metoda oszustów jest prosta. Fałszywy inkasent pyta klienta, dlaczego nie zapłacił jeszcze za energię. Jeśli trafi na osobę, która zalega z płatnościami, żąda natychmiastowego uregulowania długu, obiecując za to wystawienie pokwitowania. To ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy. PGE Polska Grupa Energetyczna informuje, że przedstawiciele Spółki nie pobierają żadnych opłat w domach klientów. Wszelkie formalności związane z opłatami za energię elektryczną, w tym dotyczące zaległości, dokonywane są w Biurach Obsługi Klienta PGE lub poprzez kontakt telefoniczny z Contact Center PGE, tel: 422 222 222. Jak rozpoznać prawdziwego inkasenta, który odczytuje stan licznika: • posiada legitymację służbową ze zdjęciem i numerem – na żądanie odbiorcy powinien się wylegitymować, • nie pobiera żadnych opłat, • nie może przedstawiać żadnych ofert sprzedaży energii ani przedstawiać umów do podpisania, • jeżeli nie zastanie odbiorcy, pozostawia informację z prośbą o podanie stanu licznika telefonicznie (numer: 422 222 222), za pomocą wiadomości SMS (numer: 603 991 388) lub e-mailem.