PGE Obrót obroniła godło Firmy Przyjaznej Klientowi
Indeks Firma Przyjazna Klientowi dla PGE Obrót wyniósł 92 proc. plasując firmę znacznie powyżej progu pozytywnej certyfikacji. Najwyżej ocenianym obszarem jest ocena kontaktu, czyli ostatni kontakt z firmą. Respondenci oceniali, na ile sprawnie udało im się rozwiązać kwestię, z którą zgłosili się do firmy. Wartości wszystkich indeksów są wyższe od benchmarku dla firm z branży energetycznej, nagrodzonych godłem FPK w 2016 roku. Zauważalna jest tendencja wzrostowa w obszarze współpracy, kontaktu i skłonności do rekomendacji.
- Godło FPK jest nagrodą przede wszystkim dla pracowników Biur Obsługi Klienta i PGE Contact Center, którzy w pierwszej kolejności mają kontakt z klientem. Cieszymy się ponieważ klienci po raz kolejny dostrzegli nasze zaangażowanie w tworzenie przyjaznych dla nich rozwiązań. Potwierdzili naszą strategię budowania portfela produktów i usług, opartego na słuchaniu głosu klientów i szybkim reagowaniu na zmiany ich oczekiwań – mówi Jan Maciej Mądrzak członek zarządu PGE Obrót, odpowiedzialny za sprzedaż i obsługę klienta.
W ślad za uznaniem klientów indywidualnych idzie dobra opinia klientów biznesowych i korporacyjnych, którzy zwracają uwagę, że PGE Obrót zapewnia stabilność i bezpieczeństwo dostaw, a także wysoką jakość obsługi.
Program Firma Przyjazna Klientowi to projekt, który wyróżnia przedsiębiorstwa za wysoką jakość świadczonej obsługi i dobre relacje z klientami. Żeby otrzymać godło trzeba spełnić dwa warunki. W niezależnym badaniu satysfakcji należy osiągnąć poziom minimum 80 proc. w każdym badanym obszarze oraz zbiorczy indeks FPK na poziomie 85 proc. Drugim warunkiem jest nieodebranie przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich żadnej uzasadnionej skargi na firmę w okresie 6 miesięcy przed zgłoszeniem się do programu.
PGE Obrót jest dostępna dla Klientów w Biurach Obsługi Klienta czynnych w dogodnych godzinach, a także poprzez PGE Contact Center (422 222 222) za pomocą którego można zrealizować wszystkie sprawy bez wychodzenia z domu. Spółka rozwija też zdalne kanały kontaktu i obsługi, stawiając na digitalizację.
Coraz więcej użytkowników zdobywają eBOK i mBOK czyli Biuro Obsługi w komputerze i na urządzeniach mobilnych. Te nowoczesne narzędzia pozwalają w dogodnym czasie i miejscu m.in. zweryfikować stan rozliczenia energii elektrycznej, sprawdzić aktualne saldo, wskazania licznika, a także przedłużyć lub wybrać nową ofertę. Firma promuje mocno eFakturę, a na pierwszy kwartał bieżącego roku zapowiada start nowej platformy PGE eSklep.