PGE ostrzega przed cyberprzestępcami
Ataki cyberprzestępców podszywających się pod PGE przybierają na sile. Obecnie największe z nich to profesjonalnie przygotowana kampania skierowana do Klientów, która ma na celu wyłudzenie płatności lub danych. Główne działania opierają się na wysyłaniu fałszywych smsów oraz e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur.
PGE Obrót apeluje do swoich Klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na nr konta przekazany w fałszywej korespondencji, a w przypadku wątpliwości o kontakt z Biurem Obsługi Klienta lub za pośrednictwem kanałów zdalnych.
Jak odróżnić fałszywą wiadomość od prawdziwej?
PGE Obrót przypomina, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. Spółka podkreśla, że w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr Klienta, Nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma tam natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.
Działania zapobiegawcze w Grupie PGE
Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywy link blokowane. Największy sprzedawca energii apeluje, aby zawsze weryfikować otrzymywane informacje i pamiętać o podstawowych zasadach związanych z cyberbezpieczeństwem:
- Zawsze sprawdzaj informacje otrzymywane drogą elektroniczną.
- Zachowaj ostrożność i stosuj zasady bezpieczeństwa, nigdy nie klikaj w podejrzane linki i w załączniki, nie podawaj swoich danych.
- Nie otwieraj linków kierujących do systemów płatności internetowych, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z zaufanych źródeł.
- Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta lub skorzystaj ze zdalnych kanałów obsługowych.