Kampanie PGE Obrót nominowane do MP Power
Spośród stu zgłoszonych prac, wyłoniono po trzy projekty w każdej kategorii. Wydarzenie „Fachowcy w trasie”, które dla PGE Obrót przygotowała agencja El Padre, został nominowany w kategorii „Event promocji marki BtoC”.
W ramach oferty “Prąd jak prąd, ale z pomocą fachowców”, PGE postanowiła sprawić świąteczny prezent najmłodszym i dokonać w wybranych domach dziecka oraz ośrodkach społecznych bezpłatnych, kompleksowych napraw. Dodatkowo, podczas wizyt fachowców, zespół Recycling Band umilał czas podopiecznym, dając świąteczny koncert.
„Fachowcy w trasie” odwiedzili 21 takich placówek. O nagrodę powalczą z projektem Credit Agricole #pierwszykrok – ambient z wykorzystaniem VR (agencja Endorfina Events), a także z H&M WF-Reaktywacja ( agencja Plej).
Drugą kategorią, w której PGE Obrót otrzymała nominację, jest „CSR w branży eventowej”. Chodzi o akcję „Daj się oświecić”, którą dla Spółki również przygotowała agencja El Padre. Skierowana ona była do klientów PGE narażonych na działanie nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej i uświadamiała techniki, którymi się posługują. W czasie trwania akcji okazało się, że aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy.
Jak to sprawdziliśmy? Podczas eventów zorganizowanych w siedemnastu miastach w Polsce, w regionach nasilonego działania nieuczciwych sprzedawców energii, ankieterzy zapraszali losowo wybranych przechodniów do udziału w konkursach z nagrodami. W celu wzięcia udziału w zabawie chętni podpisywali regulamin konkursu, w którym celowo znalazły się ukryte niekorzystne zapisy. Osoby, które podpisały regulamin bez czytania, musiały wypełnić jeden z jego warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę. Po ich wypełnieniu otrzymywały nagrody. Wśród warunków znalazło się m.in. wykonanie dziesięciu przysiadów z zamkniętymi oczami, zaśpiewanie piosenki, zatańczenie walca, wyrecytowanie kilku wersów inwokacji z „Pana Tadeusza” lub skakanie na skakance.
Akcja „Daj się oświecić” o nagrodę walczy z projektem „Obóz Adamed SmartUp (agencja Walk Events) oraz z eventem „Responsib’ALL Day Wyborowa Pernod Ricard” (agencja Plej).
Jury oceniające projekty złożone jest z przedstawicieli klientów – korporacji i instytucji, uczelni wyższych oraz organizatora – MeetingPlanner.pl.
Meeting Planner Power Awards jest uznanym konkursem poświęconym branży eventowej, pokazującym najlepsze realizacje i praktyki we wszystkich jej sektorach. Główna ideą konkursu jest pokazanie wartości i efektywności narzędzi z zakresu szeroko rozumianego event marketingu.
Spoty promujące „Fachowców w trasie” i „Daj się oświecić”:
Fachowcy: https://www.youtube.com/watch?v=6gEEm-8jyjg
Daj się oświecić: https://www.youtube.com/watch?v=doQP4fCsS3M