Uważaj na fałszywe wiadomości o nadpłacie

16.05.2025
news-logo

Ostrzegamy przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Informują w nich o nadpłacie, którą klient może odzyskać po zalogowaniu się do fałszywej strony i podaniu danych do przelewu. Zachowaj ostrożność i nie klikaj w nieznane linki.

Podany w wiadomości link prowadzi do fałszywej strony logowania, a wpisanie tam swoich danych wrażliwych, jak nazwisko, numer karty czy kod CVV naraża klientów na straty finansowe.

Strona udająca elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGE jest bardzo podobna do oryginalnej, ale różni się m.in. adresem.

Jak nie dać się oszukać?

  1. PGE Obrót nigdy nie prosi o podanie danych do karty płatniczej.
  2. Nie klikaj w nieznane linki i zawsze sprawdzaj podany w nich adres. Poprawny adres PGE eBOK to https://ebok.gkpge.pl/.
  3. Stosuj zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich wiadomości budzących wątpliwości, szczególnie do stron internetowych, na które jesteś przekierowywany.
  4. Nie pobieraj podejrzanych załączników.
  5. Zwracaj uwagę na styl otrzymanej korespondencji, błędy gramatyczne, literówki, niezrozumiałe komunikaty na stronie lub złożony system przekierowań.

Stale monitorujemy i blokujemy fałszywe strony

Jeśli podejrzewasz, że ktoś chce Cię oszukać skontaktuj się z PGE CERT: