PGE Obrót informuje o konieczności przedstawienia duplikatów faktur przez klientów, którzy w ubiegłym roku korzystali z usług innego sprzedawcy
Realizując zapisy ustawy prądowej, największy sprzedawca energii elektrycznej w Polsce przypomina, że w rozliczeniu za I półrocze 2019 r., klienci PGE Obrót, zużywając energię tak jak dotychczas, nie zapłacą za nią więcej, ponieważ ceny dla wszystkich odbiorców końcowych zostały ustawowo utrzymane na poziomie cen i stawek z 30 czerwca 2018 r. Różnice w rozliczeniach, wynikające ze zmiany cen i stawek opłat, będą uwzględniane w fakturach korygujących ze skutkiem od 1 stycznia 2019 r.
Dla klientów indywidualnych z grupy taryfowej Gx, czyli gospodarstw domowych, ceny w całym 2019 r. nie wzrosły i pozostają na poziomie z 2018 roku. Zapewniają to przyjęte nowe uwarunkowania prawne, obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.
Podobne uregulowania dotyczą podmiotów spełniających przesłanki z art. 5 ust. 1a pkt. 2-5 ustawy prądowej, do których zaliczane są mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, szpitale, jednostki sektora finansów publicznych, w tym samorządy. Mają one prawo korzystać z niższych cen nie tylko w I półroczu 2019 r., ale również w II półroczu bieżącego roku, jeśli do 13 sierpnia 2019 r. złożyły wymagane ustawowo oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej.
Kto musi przedstawić faktury, duplikaty lub poświadczone ich kopie?
Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku klientów, którzy zmienili sprzedawcę energii i 30 czerwca ubiegłego roku nie korzystali z usług PGE Obrót. Na nich ciąży obowiązek przekazania dokumentów potrzebnych do potwierdzenia i ustalenia ceny z tego okresu. Trzeba to zrobić w ciągu 14 dni od otrzymania takiego pisemnego wezwania od spółki.
Jak można przekazać te dokumenty?
W trosce o najwyższą jakość obsługi i komfort klientów, na stronie PGE Obrót dostępny jest aktywny formularz, w którym należy podać dane identyfikacyjne i załączyć wymagane dokumenty. Jest to najszybsza i najwygodniejsza ścieżka. Dokumenty można także złożyć osobiście we wszystkich stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót, albo drogą elektroniczną na adres ekancelaria@gkpge.pl lub też z wykorzystaniem konta w eBOK.
O czym należy pamiętać?
PGE Obrót przypomina, że faktury, duplikaty faktur, ich kopie oraz złożone dokumenty lub ich odpisy, a także pisemne potwierdzenia powinny dotyczyć okresu rozliczeniowego obejmującego dzień 30 czerwca 2018 r. Ponadto, muszą być potwierdzone za zgodnośćz oryginałem przez odbiorcę końcowego, dla którego wystawiono tę fakturę albo jej duplikat (również w przypadku przesłania skanu faktury mailem przed zeskanowaniem należy na kopii dokumentu potwierdzić za zgodność z oryginałem).
Jak pozyskać od PGE Obrót takie dokumenty?
Odbiorcy, którzy 30 czerwca 2018 r. byli klientami PGE Obrót, a obecnie korzystają z usług innego sprzedawcy, mogą złożyć do spółki wniosek o wydanie duplikatu faktury obejmującego ten okres. Można go złożyć elektronicznie, wysyłając prośbę na adres serwis@gkpge.pl, telefonicznie poprzez Infolinię PGE 422 222 222 albo osobiście w Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót.