Kampania PGE Obrót nagrodzona Brązowym Spinaczem

06.12.2016
8e01c308666d059be057e185d239918a

Kampania „Daj się oświecić” została nagrodzona w prestiżowym konkursie branży public relations, w kategorii event społeczny. Kategoria obejmuje projekty zwracające uwagę na ważne cele i problemy społeczne. Kampania PGE Obrót powstała we współpracy z agencją El Padre.

W kategorii event społeczny zgłoszonych zostało łącznie 12 projektów. Tylko trzy z nich zakwalifikowały się do II etapu i wyróżnione zostały statuetką Brązowego Spinacza.

 

Daj się oświecić – uważnie czytaj umowy

 

Celem projektu było uświadomienie klientom technik jakimi posługują się nieuczciwi sprzedawcy energii elektrycznej oraz uczulenie, by czytali umowy, które zamierzają podpisać. Celem akcji było także przekazanie informacji o możliwości odstąpienia od umowy zawartej poza siedzibą firmy w ciągu 14 dni.

 

Działania miały formę konkursu przeprowadzanego przez animatorów. Konkurs sprawdzał czujność biorących w nich udział osób i prezentował „triki”, którymi posługują się oszuści. Aby wziąć udział w konkursie, każdy chętny musiał podpisać regulamin, w którym kryły się niekorzystne zapisy. Osoby, które bez czytania podpisały dokument, otrzymały informację, że aby otrzymać nagrodę muszą wypełnić jeden z warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę, np.: wykonać 10 przysiadów, zaśpiewać piosenkę, zatańczyć walca, wyrecytować kilka wersów „Pana Tadeusza”. W taki sposób uświadamiano klientom jak ważne jest czytanie regulaminów przed ich podpisaniem. Uczestnicy, którzy nie podpisali regulaminu, okazywali się zwycięzcami i otrzymali w nagrodę gadżety. Ci, którzy dali się nabrać, dostali kreatywne ulotki edukacyjne z rozkładaną żarówką i hasłem akcji „Daj się oświecić!”.

 

Dopełnieniem akcji była korespondencja kreatywna. Klienci w swoich skrzynkach pocztowych mogli znaleźć gadżety i materiały edukacyjne.  

 

W akcji wzięło udział 7815 osób, z czego aż 3294 podpisało dokumenty bez ich wcześniejszego przeczytania, zgadzając się tym samym na warunki zawarte w regulaminie. Wyniki wskazują, że aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, jeśli zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy.

 

Relacja z akcji „Daj się oświecić” : https://www.youtube.com/watch?v=doQP4fCsS3M

 

Złote Spinacze

 

Złote Spinacze to konkurs, którego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat usług public relations oraz promowanie zawodowego kunsztu i najwyższych standardów w tworzeniu szeroko pojętych kampanii informacyjnych. Tegoroczna gala, podczas której wręczono statuetki, odbyła się 2 grudnia, w hotelu Westin w Warszawie. Jury konkursowe „Złotych Spinaczy” wybrało zwycięzców w 27 kategoriach.