PGE Obrót przestrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu i gazu
W ostatnich dniach pracownicy PGE Obrót odbierają sygnały z prośbą o pomoc od klientówz okolic Lublina, a także Tarnobrzega i Sandomierza, którzy podpisali niekorzystne dla nich umowy, zmieniając tym samym bez swojej wiedzy sprzedawcę energii.
- Klientów odwiedzają w domach handlowcy, którzy namawiają do podpisania nowej umowy. Proszą np. o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Zdarza się, że dla uwiarygodnienia podają się za „pracowników zakładu energetycznego”. Albo zapewniają, że „dystrybucja nadal będzie od PGE”. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, klient wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.
Pracownicy PGE Polskiej Grupy Energetycznej nie odwiedzają klientów w domach proponując nowe umowy albo jakiekolwiek zmiany w dokumentacji.
Przypominamy kilka zasad, o których warto pamiętać, żeby nie dać się oszukać nieuczciwym sprzedawcom.
·Należy sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje.
·Dokładnie zapoznać się z dokumentami, które nam proponuje: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy.
·Zachować jeden egzemplarz umowy, jeśli już ją podpisaliśmy.
W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy (czyli np. w domu), klient ma prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni bez żadnych negatywnych skutków.
PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji opierającej się m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka ma certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią. Co roku w ramach TOE włącza się ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię” mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami na rynku sprzedaży prądu i gazu.
Ponadto PGE Obrót prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające klientów oraz informujące, jak nie dać się oszukać. A także przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.