Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.

Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.

Jeśli chodzi o nasz region z pewnością warto polecić Bieszczady. W szczególności Muczne i Zatwarnicę i ich malownicze tereny, w których nie spotyka się jeszcze tak wielu turystów,a które są świetnymi bazami wypadowymi dla miłośników górskich wędrówek. Szczególnie polecam Bukowe Berdo, skąd szlakiem można dojść m.in. na Tarnicę, Halicz i Wołosate oraz trasę z Zatwarnicy na Smerek lub Krywe. W Bieszczadach warto odwiedzić regionalne restauracje, gdzie dania przygotowywane są z lokalnych produktów i w których króluje tzw. kuchnia sezonowa. Zachęcam również do poznania pięknych terenów Roztocza i Gór Świętokrzyskich. Chcemy promować nasze lokalne produkty i miejsca warte odwiedzenia w całej Grupie Kapitałowej PGE – mówi Robert Choma prezes zarządu PGE Obrót.

Grupa dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć. Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjamioraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.

To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską,jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy Grant Thornton wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych,to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.

 

Spot: https://www.youtube.com/watch?v=K3b2100YS9s&feature=youtu.be

Landing Page: https://polskiekupujeto.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/polskiekupujeto/

Twitter: https://twitter.com/KupujeTo

Hasztag: #PolskieKupujęTo!